Bolagsalliansen kommer i kontakt med medarbetare hos Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB för en snabbt intervju
Företaget Gravskötsel och omvårdnad har snabbt kommit att bli ett av Sveriges största gravskötselföretag med i skrivande stund (2022-03-12) ca 50 000 kunder. Ett mycket gott tecken på att kunder uppskattar företaget.
Men det är inte alla som har uppskattat Gravskötsel och omvårdnads framfart. Konkurrenter till Gravskötsel & omvårdnad har gjort allt i sin makt att försöka få företaget på fall dock utan att lyckats. Till sin hjälp har man använt sig av väletablerade medier. Konkurrenterna har bl.a inte uppskattat de lägre priser Gravskötsel & omvårdnad har, vilket har fått kunder att strömma in till webbplatsen gravskotsel.net och då slutat att köpa tjänster från konkurrenterna.
Gravskötsel och omvårdnad erbjuder alla gravskötsel tjänster på en och samma plats.
Genom att förändra gravskötselbranschen för alltid har Gravskötsel och omvårdnad i Sverige AB lyckats samla alla gravskötsel-tjänster på en och samma plats, d.v.s företaget erbjuder bl.a tvätt av gravsten, gravskötsel, rättning av gravsten, ommålning av text, plantering av blommor och mycket mer än så.
Dessa tjänster går att enkelt att beställa i deras online butik: Till online butik
Bolagsalliansen kommer i kontakt med Gravskötsel och omvårdnad på Skogskyrkogården i Stockholm.
Vi kommer i kontakt med fyra anställda hos Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB på Skogskyrkogården i Stockholm som är mitt uppe i sina arbetspass där dessa utför tvätt av gravsten.
Hur är det att arbeta för Gravskötsel & omvårdnad?
Jo, mycket härligt arbete, vi får göra kunder nöjda och håller gravplatser fina. Personligen älskar vi alla att arbeta utomhus i det fria. Många kunder brukar tacka oss när vi ses på begravningsplatserna runt om i Stockholm där man samtidigt uppskattar att vi finns.
När du säger att kunder uppskattar att ni finns, vad menar du?
Det vi menar är att vi har fått utså massvis med kritik, obefogat hat skulle vi nog mer kunna kalla det, men det är värt att nämna att det aldrig är våra kunder som kritiserar oss utan våra avundsjuka konkurrenter. Vi har arbetat för Gravskötsel och omvårdnad i 3 år nu och har aldrig hört en endaste kund klaga på oss. Och det vi menar är att våra kunder uppskattar att vi finns för att vi helt enkelt gör ett bättre jobb än våra konkurrenter för en billigare peng dessutom. Vi har aldrig misskött oss på något sätt och det uppskattar våra kunder. Visst, alla kan göra småfel men då är vi där och korrigerar det omedelbart. Våra kunder uppskattar verkligen att vi finns.
Okej, då förstår jag vad du menar. Kan du berätta mer om kritiken som riktas mot er?
Vart ska vi börja. Som vi sa. Det är ju aldrig våra kunder som klagar på oss. Och det tycker vi är viktigt att föra fram. Vi utför vårt arbete på det sätt som ska göras. Vi är ute på kyrkogårdarna och arbetar dagligen. Det är faktiskt oerhört tröttsamt att höra våra konkurrenter gnälla på facebook och andra sociala medier om oss där man på alla möjliga sätt försöker att smutskasta oss. Jag tycker att dessa människor borde fokusera mer på att vara serviceminded och vinna sina kunder på ett hederligt sätt.
Tyvärr, våra konkurrenter är inte hederliga människor. Man försöker hellre smutskasta oss än att helt enkelt utföra ett arbete bättre än oss för att på så sätt vinna kundernas förtroende.
Men samtidigt vet vi att våra kunder inte faller för skitsnacket. Vi är här för våra kunder och inget annat. Vi gör det våra kunder vill att vi ska göra och vi är samtidigt mycket stolta över det förtroende våra kunder har för oss. Att våra konkurrenter tycker annat om oss spelar egentligen inte så stor roll. Vi ser hatet mot oss från våra konkurrenter som ett bevis på att kunderna istället uppskattar våra tjänster mycket mer än någon annans.
Är det något mer ni vill tillägga?
Om våra kunder läser detta så vill vi passa på att tacka för att ni har valt oss på Gravskötsel & omvårdad och vi gör alltid vårt yttersta för att göra dig som kund nöjd.